vrijdag 7 juli 2017

Werkoverleg

Voor mijn praktijk examen werkoverleg moest ik een werkoverleg voeren. Iets wat ik nog nooit gedaan had, maar wel graag wou doen.

Werkoverleg is een regelmatig, gestructureerd overleg tussen werkgever (of leidinggevende) en medewerkers. In het werkoverleg worden informatie en meningen uitgewisseld over alle aangelegenheden die het werk en de werksituatie betreffen. Het gaat bij werkoverleg om wederzijds informeren. Een werkoverleg is dus meer dan een werkinstructie of een werkbespreking.

Ik wist totaal niks van een werkoverleg af. Wat komt er allemaal bij kijken? Hoe begin je?
Gelukkig heeft mijn leermeester me er bij geholpen. We hebben eerst een datum uitgekozen op welke het werkoverleg plaats vond. Daarna hebben we een agenda opgesteld met de punten die we wilde bespreken in dit werkoverleg. De medewerkers kunnen zelf ook hun eigen punten inbrengen.

Nadat wij alle voorbereidingen hadden getroffen hebben we samen wel meerdere keren geoefend.

Ik vond het ontzettend leuk en leerzaam om een werkoverleg te voeren, het ging ook erg goed en heb goede reacties ontvangen. Ik mag dit in de toekomst ook vaker gaan doen.


1 opmerking:

  1. oefening baart kunst. pas op dat je scherp blijft....gevaar van routine en gemakzucht ligt om de hoek.

    BeantwoordenVerwijderen